10. Banany

– źródło witaminy B. Zawierają spore ilości magnezu, stymulują pracę mózgu oraz pozytywnie wpływają na funkcjonowanie układu nerwowego. Skutecznie nawadniają podczas wzmożonego wysiłku fizycznego.

9. Truskawki

– źródło witamin A oraz C. Wyposażone są w wapń i żelazo, które wpływają doskonale na m.in. kondycję naszej skóry. Poprawiają formę układu krwionośnego. Są zalecane osobom mającym problem ze skórą, włosami oraz paznokciami.

8. Ananas

– z języka karaibskiego oznacza „aromat aromatów”. Cechuje się niską wartością kaloryczną, dlatego też jest polecany osobom będącym na diecie. Błonnik zawarty w owocu ogranicza nasz apetyt i reguluje trawienie.

7. Brzoskwinia

– jest wyposażona w witaminę C. Spożywanie jej dedykuje się osobom mającymi problem z sercem i krążeniem. Stanowi wartościowe urozmaicenie osób będących na diecie poprzez zawartość wielu pierwiastków w tym soli mineralnych. Poprawia jakość cery.

6. Cytryna

– jest owocem ze strefy podzwrotnikowej. Posiada znaczne ilości witaminy C niezbędnej w walce z przeziębieniem oraz objawami grypy. Skuteczna w pokonywaniu stanów zapalnych. Poprzez swój charakterystyczny smak weszła do kanonu polskiej kuchni stanowiąc o wyjątkowości wielu potraw.

5. Poziomki

– są skuteczne w walce z chorobami serca. Mimo tego, iż często powoduje alergię jest wyposażona w antyoksydanty. Skutecznie reguluje przemianę materii.

4. Gruszki

– wyposażone są w błonnik i potas. Zalecane osobom cierpiącym z nadciśnieniem tętniczym. Owoce te są moczopędne, więc warto je zastosować w diecie osób mających kłopoty z układem moczowym. Zawierają niezwykle istotne dla zdrowia makro-elementy.

3. Czereśnie

– nośnik magnezu, miedzi, wapnia oraz żelaza. Dietetycy szczególnie polecają je osobom cierpiącym na reumatyzm, oraz tym mającym problemy z układem sercowym.

2. Grejpfrut

– owoc o charakterze niskokalorycznym. Pozytywnie wpływa na przemianę materii oraz trawienie. Stymuluje ciśnienie krwi oraz reguluje wysokość glukozy, stąd jest często zalecany cukrzykom.

1. Jabłka

– działają przeciwzapalnie. Wzmacniają odporność organizmu oraz stanowią osłonę przed chorobami nowotworowymi. Wyposażone w witaminę P wpływa doskonale na naczynia krwionośne. Umacniają układ trawienny zapobiegając m.in zaparciom.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *